Skip to content

DEZVALUIRE INCREDIBILA !!! IULIAN VLAD -11 iulie 1991: NU I-AM RAPORTAT ABSOLUT NIMIC LUI N. CEAUSESCU IN LEGATURA CU EVENIMENTELE DE LA TIMISOARA PINA A PLECAT IN IRAN. CA LA TIMISOARA SINT ELEMENTE CARE SPARG, DEVASTEAZA MAGAZINE, INCEDIAZA. SAU DESPRE DESTABILIZAREA SITUATIEI. IN DATA 20 DECEMBRIE 1989 I-AM COMUNICAT ELENEI CEAUSESCU.

11 Decembrie 2014

imagesÎn 11 iulie 1991 fostul şef al Securităţii, Iulian Vlad, a fost chemat ca martor în procesul revoluţiei din Timişoara. Mulţumită asociaţiei “21 Decembrie” din Bucureşti şi a saitului “Dosarele revoluţiei”, această declaraţie este acum publică. Subliniez că nu este vorba de procesul în care Iulian Vlad a fost inculpat, ci de cel al revoluţiei din Timişoara, unde a avut calitatea de martor sub prestare de jurămînt. În acea declaraţie Iulian Vlad spunea (pagina 4) Menţionez că din cîte am aflat ulterior, încă din dimineaţa de 16 dec. 1989 Ceauşescu nu fusese informat cu evacuarea familiei Tokes. Lui N. Ceauşescu nu i-am raportat nimic în legătură cu evenimentele de la Timişoara, absolut nimic, şi în acest sens precizez că în data de 17 dec. doar două întîlniri am avut cu N. Ceauşescu – prima la orele 8,30 cînd împreună cu Bobu şi Postelnicu ne-am prezentat la ordin la cabinetul acestuia, şi a doua oară la ora 17, cînd am fost chemat în plină şedinţă C.P.Ex. Cu prima ocazie N. Ceauşescu, care mi s-a părut destul de destins, ne-a întrebat doar cine conduce securitatea, miliţia şi inspectoratul judeţului Timiş, fără să ne reproşeze ceva cum că nu l-am fi informat cu privire la ce se întîmplase la Timişoara în noaptea trecută.

Nu i-am spus că ar exista elemente care să devasteze oraşul sau destabilizarea situaţiei. Nu i-am raportat lui N. Ceauşescu pînă a plecat în Iran că la Timişoara sînt elemente care sparg, devastează magazine, incendiază. SURSA: http://dosarelerevolutiei.ro/ în ultimii ani mulţi cetăţeni români trecînd fraudulos graniţa, pentru ca începînd cu septembrie 1989 fenomenul să fie invers, o mare parte din aceştia reîntorcîndu-se în ţară; din cercetarea acestora a rezultat că unii fuseseră racolaţi de serviciile străine de spionaj şi trimişi cu misiunea de a submina regimul Ceauşescu, chiar prin acte de sabotaj care ar fi lovit în interesele generale ale ţării.
Datele trimise de unităţile departamentului din exterior, atrăgeau atenţia că străinătatea în cvasitotalitatea eu nu-l mai agrea pe Ceauşescu, chiar nu-l mai doreau la conducerea statului român. Evident, cauza de fond însă ce a condus la declanşarea evenimentelor din dec. 1989 la Timişoara.

Abia în data de 20 dec. gl. Macri mi-a raportat că fenomenul a luat amploare de masă, că există revendicări cu caracter politic. Acest lucru m-a făcut să-i comunic şi Elenei Ceauşescu în aceeaşi zi, fiind de faţă Dăscălescu, Curticeanu, Milea, şi Postelnicu, Bobu. Raportul meu a determionat-o pe Elena Ceauşescu să trimită în aceeaşi zi la Timişoara pe Dăscălescu şi Bobu pentru a se edifica.

Menţionez că am participat la şedinţele ce s-au organizat chiar cu conducerea superioară, doar în zilele de marţi şi miercuri. Milea raporta situaţia militară de la Timişoara, Postelnicu numărul arestaţilor pe sexe, vîrstă, profesii, loc de muncă, apartenenţă politică, iar Popovici comunica situaţia dosarelor în curs de cercetare – a celor de la Timişoara. Ţin să precizez că în dimineaţa de 18 dec. gl. Macri mi-a raportat că unităţi ale armatei în noaptea ce trecuse au folosit arme de foc în urma cărora au rezultat morţi şi răniţi, aproximativ 40-42 de morţi şi peste 100 răniţi.
Atît declar şi semnez, după citire.

PREŞEDINTE semnătură Cornel Bădoiu
CONSULTANT JURIDIC ŞEF semnătură
Martor,semnătură Iulian Vlad

No comments yet

Lasă un răspuns

