Skip to content

Emil Bărbulescu, nepotul lui Nicolae Ceașescu, a murit la Scornicești

5 Aprilie 2016

emil_barbulescuEmil Bărbulescu, fiul sorei lui Nicolae Ceaușescu, care, în ultimii ani, a locuit la Scornicești, lângă casa natală a fostului lider comunist, a murit și va fi înmormântat marți la Scornicești, potrivit secretarului orașului, Teodor Radu.

Acesta a precizat luni, pentru AGERPRES, că trupul lui Emil Bărbulescu este depus la locuința acestuia din Scornicești, aflată lângă casa natală a lui Nicolae Ceaușescu, și va fi înmormântat marți după-amiaza, în cimitirul din localitate, lângă părinții și bunicii săi. Bărbulescu, care suferea de mai multe afecțiuni grave, a murit în noaptea de sâmbătă spre duminică în locuința sa, unde se aflau mai multe persoane din familie și apropiați.

Fost comandant adjunct al Miliției județene, Emil Bărbulescu, este fiul surorii lui Nicolae Ceaușescu, Elena Bărbulescu. Emil Bărbulescu a decis în 2007 să deschidă porțile casei în care s-a născut unchiul său și mai apoi a amplasat în fața vechii locuințe și un bust al acestuia.

Într-un interviu acordat AGERPRES în urmă cu doi ani, Emil Bărbulescu a vorbit despre Scornicești și despre singurul proiect pe care l-a avut pentru această localitate — construirea de spații pentru unități de pompieri, parchet și judecătorie — în perioada în care avea influență, înainte de 1989.

„Înainte de ’89, eu am decis să se facă judecătorie acolo, așa cum am decis și să se facă pompieri și parchet — erau în subordinea mea pompierii — pentru a degreva Slatina și pentru a deservi mai rapid localitățile din nordul județului. Terminaseră sediul procuraturii și acum, acolo, funcționează Poliția. Nu au mai avut fonduri după aceea să continue și apoi au abandonat definitiv proiectul privind judecătoria”, relata Bărbulescu.

În interviul pentru AGERPRES din anul 2014, Emil Bărbulescu a mai relatat cum în decembrie 1989 a fost transformat „din comandant în condamnat” și cum din acel moment „a murit” din punct de vedere social.

„La noi, erau câțiva pe stradă. Vinerea dimineața am fost până la 12 (la Miliție), am depus armamentul și am plecat. (…) Au venit și m-au luat pe 24 (n.r. decembrie 1989), cu un tab al armatei. Am fost la Slatina în arest la câțiva metri de locul în care fusesem comandant. (…) Din punct de vedere social, eu am murit în 1989, dacă am fost îndosariat acolo ca inamic al poporului, la mine s-a terminat totul”, a spus Bărbulescu, pe un ton resemnat.

El a subliniat atunci că viața sa a fost și a rămas legată de Scornicești, unde a locuit și de unde nu a putut să plece definitiv, deși după 1990 a stat timp de un an în Germania. Spunea că nu are viață socială, se rezuma la a ieși pentru cumpărături și evita discuțiile.

Emil Bărbulescu a scris două volume cu titlul „Nicolae Ceaușescu a fost unchiul meu”, în paginile cărților fiind „adevărurile” sale care pot contribui la înțelegerea evenimentelor din decembrie 1989, a adevărului privind acest moment din istoria României, după cum afirma, în momentul lansării ultimei cărți, în decembrie 2011.

(A/AS—autor: Cristina Matei, editor: Diana Dumitru, editor online: Ada Vîlceanu)

http://www.agerpres.ro.

No comments yet

Lasă un răspuns

